jueves, 31 de marzo de 2011

Clase de Baile (EDGAR DEGAR)-abril

Es tracta de la pintura "Clase de Baile" pintat amb oli per Edgar Degas, un pintor, gravador, escultor i fotògraf del s. XIX. El vinculen al moviment de l'impressionisme, format a França en l'últim terç del segle XIX en reacció a la pintura acadèmica de l'època. Actualment podem trobar aquesta obra al Museu d'Orsay de París.

En aquesta pintura veiem una classe de ballet, hi ha una gran sala il·luminada amb una gran porta oberta al centre que sembla que dona a un altra sala. Hi ha varies ballarines molt ben vestides amb roba de ballet, com disposades a ballar davant del públic. Algunes estan parades, unes assegudes, i altres estan de peu, en moviment, formant un cercle poc definit. L'home del centre és Jules Perrot, un famós ballarí del s.XIX que fa classe a les seves alumnes.

La formació acadèmica del autor és evident ja que no abandona el dibuix, sinó que el converteix en un element molt importat de les seves elaborades figures plenes de molts detalls. Predomina la línia i utilitza tècniques que sembla que la pintura sigui una fotografia.

Aquesta obra m'encanta pel seu tema, la dansa. M'agrada el realisme i la perspectiva del quadre. Les formes humanes estan molt ben plasmades, cada ballarina té una posició diferent i d'aquesta manera fa que la pintura estigui viva, doni sensació de moviment. També m'agrada la manera en que ha utilitzat els colors, la seva tonalitat és reduïda, predomina el verd, del fons en general, i el blanc, dels vestits, que contrasta amb els altres colors més vius, dels detalls de les seves vestimentes.

La pintura em transmet pau, casi tota la dansa i la música clàssica em transmet aquesta sensació de pau, plaer i, alhora, simpatia. També potser que aixo em passi perquè els colors pastels utilitzats no son agressius. Al mirar-lo sento calma i benestar.

Marta Mercadal

No hay comentarios:

Publicar un comentario