jueves, 27 de enero de 2011

Mercuri i Argos (RUBENS)




- L'autor d'aquesta obra, és Rubens i és del Barroc Flamenc. Aquesta obra, està ubicada al Museo del Prado (Madrid) i mesura 1,79·2,97 cm.

He triat aquesta obra, que és un quadre ja que m'ha semblat que té bastanta varietat de colors entre el fons del quadre (el cel), entre els arbres i la vegetació que hi apareix i també entre Mercuri i Argos (els del primer pla). O sigui, que el que hi ha principalment en aquest quadre, és el clarobscur i perspectiva, ja que els colors que ha utilitzat Rubens entre el paisatge i la vegetació i Mercuri i Argos, són totalment diferents de to i això, en la meva opinió, fa que el quadre sembli estar més ben fet del que és gràcies a aquesta varietat de tons de color tan intensos que hi ha i també crec que alhora, crea espectacularitat al quadre gràcies a tots aquests tons de color tan ben fets o tan ben pintats, en el lloc adequat.

Doncs això, en general és del que m'ha sorprés més o que m'ha agradat més del quadre, aquests canvis de tons de color o el clarobscur tan ben fet que hi ha.
O sigui, que en la meva opinió, aquest quadre de Rubens té perspectiva entre el primer pla, que són Mercuri i Argos que hi apareixen més aviat colors vius i en canvi, en el segon pla que és el paisatge del cel i la vegetació (els arbres...), més aviat són colors foscos; excepte el cel que seria un color més viu que fosc.

Aquesta pintura, només representa que Mercuri que és el que hi ha a l'esquerra, vol assessinar a Argos que és el que està dormint a la dreta arrepenjat a un arbre. I el que està situat al darrere de Mercuri, que es diu Io, està transformat en una vaca que està mirant cap a l'esquerra.
I en la meva opinió, l'escena està molt ben realitzada ja que sembla del tot real de la manera que Mercuri va a assessinar a Argos. Per tant, en la meva opinió, en general és una obra força ben feta de Rubens en els aspectes del paisatge i de la vegetació i també en l'escena de Mercuri i d'Argos.

O sigui, que en la meva opinió, aquesta obra té bastant ben feta la perspectiva i el clarobscur i l'escena també em sembla que està força ben feta, ja que és un moment malvat degut a que Mercuri està a punt d'assessinar a Argos i aquestes són de les obres que majoritàriament m'agraden, ja que són fictícies però en el mateix moment, en la meva opinió, donen un punt de pau i de tranquil·litat, ja que per part d'Argos mostra un sentiment de tranquil·litat o sigui, que vol pau, però en canvi per la part de Mercuri, el sentiment que mostra és totalment a l'inrevés o sigui, és de violència o de dolenteria ja que està a punt d'assessinar-lo o de matar-lo mentre està dormint en un arbre.

Marc Sirvent Dalmau

1 comentario: